Astronomia i Astrologia”. Què tenen en comú?

Quarta conferència de l’Aula d’extensió Universitària Sènior UPC Castelldefels,

Ha tingut lloc la quarta conferència d’aquest curs presentada per Jordi Cabello Gutierrez, doctor en Física de l’Escola Politècnica Superior del Campus UPC del Baix Llobregat.

El tema tractat ha estat “Astronomia i Astrologia” i la pregunta formulada era Què tenen en comú?

Fins al segle XVI era difícil separar els dos conceptes, que es desenvolupaven en paral-lel, però actualment mentre l’astronomia és una ciència exacta, fiable i que avança fins a punts del tot impensables fa pocs anys, l’astrologia, per contra, ha evolucionat cap a explicacions poc creïbles científicament, però tenint en compte que hi ha gent que hi creu, han de ser respectades.

Podríem dir que l’astrologia és una interpretació personal de l’astronomia per part dels astròlegs.

Hi ha països, com Sri Lanka, en què atorguen una gran importància a aquesta qüestió fins al punt que, en el moment de presentar el “curriculum vitae” per a un lloc de treball s’ha d’adjuntar la corresponent carta astral.

La sessió va acabar amb un torn de preguntes molt ben respostes per part del conferenciant.

Es va aprofitar l’ocasió per presentar el 1r concurs de poesia en català per als inscrits a les Aules Sènior de l’UPC.

El proper dimarts 3 de novembre el tema a tractar serà “Desarrollo sostenible”.

La cinquena conferencia es va celebrar al departament de geomètrica per les raons que ja aviem anunciat. El Dr. Carles Aguado de la Escola Politècnica Superior de Castelldefels, va dissertar sobre tema “Desarrollo sostenible”.
El conferenciant va recolzar tota la seva xerrada amb la projecció de dades, gràfics i mapes, molt didàctiques, que no solament ens van instruir sinó que ens van conscienciar i intranquil-litzar, comprovant que un tema tan transcendental, com és aquest, s’hagi anant deixant de banda per els governs de tot el món.
Dades tan colpidores com:
El Club de Roma amb el informe Meadows, és del 1972.És la primera alerta, diguéssim, “Oficial”. Però avui, encara ,el 20% de la població disposa del 80% de la riquesa .Hi ha un 20% de persones que només disposen del 1,4%. El 1% dels humans més rics disposen dels mateixos recursos que el 57% més pobre. Però el ens va fer emmudir és que tres persones disposen de la mateixa riquesa que sis-cents milions o quaranta set països . El auditori va emmudir.
Per aixecar els ànims, el conferenciant va donar-nos dades que fan es puguin tenir esperances cara el futur:
Mai s’havia donat tan de menjar a tanta gent.
Els polítics sembla que comencen a fer alguna cosa.
Tots ens estem conscienciant. Això és el més important.
El Sr. Joan Tornè, moderador de l’acte, va donar pas a un col-loqui molt interessant i enriquidor que va clausurar la conferència. El proper dia 10, la Sra. Conxita Solans dissertarà sobre “La guerra del francès”
Al mateix lloc d’avui.