Inici de Curs 2009 – 2010 – Fotónica. ¿Para que sirve la luz?

Inauguració Curs 2009-2010 de l’Aula d’Extensió Universitària Sènior UPC

Sota la presidència del senyor Joan Sau, alcalde de Castelldefels, ha tingut lloc la inauguració del curs 2009-2010 de l’Aula d’Extensió Universitària Sènior UPC Castelldefels.

Durant aquest curs es farà una conferència cada dimarts, a les 18 hores, a la Sala d’Actes de l’Escola Politècnica Superior de Castelldefels, fins al 15 de juny de 2010.

Després d’unes paraules de benvinguda del president de l’Aula, senyor Jaume Tous, el rector de l’UPC, senyor Antoni Giró i Roca, ha fet un breu resum de les finalitats de l’Universitat en el moment actual i ha celebrat, que amb les Aules Sènior es completi el cicle formatiu que comença amb els estudiants que inicien la carrera, segueix amb els doctorats, continua amb la investigació i ara incorpora les persones que sense limitació d’edat volen continuar ampliant coneixements.

A continuació ha presentat el ponent senyor Juan P. Torres, doctor per la Universitat Politècnica de Catalunya, professor de Telecomunicacions i director d’un grup d’investigació a l’ICFO.

El tema tractat ha estat: Fotónica. ¿Para que sirve la luz? una explicació molt entenedora sobre les característiques de la llum, el coneixements de les seves característiques a través dels anys, el làser amb totes les aplicacions, desconegudes per gran part dels assistents, que podem dir que van des dels viatges interplanetaris calculant al centímetre la distància de qualsevol planeta a la Terra, a l’ajuda en els tractaments en oftalmologia i altres branques de la medicina per fer-los menys agressius.

La conferència ha estat seguida amb el màxim interès per part de tots els assistents (més de 100) i ha acabat en un torn de preguntes que han ajudat a ampliar algun dels punts tractats. Volem destacar la presència del senyor Manuel Buira i Macarulla, de 91 anys, que ens ha demostrat que no hi ha límit d’edat per ser participar en aquesta mena d’experiències.

L’alcalde, en la cloenda de l?acte, ha felicitat a la Comissió Organitzadora i subratllant el suport de l’Ajuntament a iniciatives d’aquestes característiques.

La propera conferència, sobre “L’època daurada de Hol.lywood” serà el dimarts 13 d’octubre i anirà a càrrec del crític de cinema senyor Albert Beorlegui i Tous.